Hiteles lapszemle

Hiába kötelezte a Versenyhivatal, nem hajlandó fizetni ügyfelének a K
GVH K&H fogyasztóvédelem
2010.09.08. - fogyasztóvédelem

Nehéz eldönteni, hogy a "cifra" vagy a "falmelléki" jelző fejezi-e ki pontosabban ez a bankos sztorit. Az egész úgy indult, hogy a GVH három ügyben elmeszelte a bankot, amelyik egyoldalúan kiszúrt a lakáshiteleseivel, amennyiben ultimátumszerűen és indokolatlanul emelt meg díjakat. Olvasónk, aki időközben szakított a K&H-val, elment, hogy megkapja a kicsiny, de jogos jussát. Na, itt kezdődött a magyarosság, mert persze nem kapta meg, inkább a fogát húzták volna ki a bankalkalmazottnak.

Elmarasztalta a GVH, mégsem teljesíti vállalt kötelezettségeit a K & H Bank
 
Közel 8 évig voltam a K & H Bank ügyfele, ahol jó ügyfélhez méltóan lakossági folyószámlám, hitelem, majd megtakarításom is volt. Majd 2007. decemberében felszámoltam náluk mindent, nem éppen ügyfélbarát hozzáállásuk miatt. A helyzet azóta is változatlan,sőt rosszabb lett.  Egy konkurens fogyasztóvédelmi internetes oldalon ( www.fogyasztok.hu) értesültem, egy a bankot elmarasztoló GVH határozatról (bővebben itt.) , mivel nekem annak idején pont ilyen tipusú hitelem volt, és érintett vagyok az ügyben ezért felkerestem 2010 augusztus 12-én   IV. ker. Árpád út 41-43 sz. alatti fiókot. 
Az ügyintéző hölgy nem tudott ebben segíteni, mondván, hogy ő erről nem tud semmit, ezért egy szabadságon lévő kollégára próbált lepasszolni. Ekkor egy papírt kértem tőle, melyben leírtam, hogy mit szeretnék, és megkértem, hogy továbbítsa a szabadságról visszajövő kollégájának. Érdekes az is számomra, ha egy hitellel foglalkozó kolléga szabadságra megy, akkor nem tud senki sem segíteni, de gyanítom, hogyha hitelt akartam volna felvenni, rögtön tudott volna minden szükséges információt a hölgy…
Közben kértem egy adat egyeztetést, melynek során kiderült, hogy minden adatot tudnak rólam. Kicsit furcsállottam a dolgot, hogyha tudnak rólam minden elérhetőséget 3 év után is, akkor miért nem keresnek fel automatikusan, hogy visszaadják a jogtalanul elvett összeget, miért várnak arra, hogy jelentkezem-e vagy sem? Volt rá 2 hónapjuk (és azóta sem kaptam semmilyen értesítést),a GVH határozat szerint a volt ügyfeleket 60 napon belül postai úton értesíteni kellett volna. Ez sem történt meg.
Ezek után vártam a hosszú szabadságról visszatérő kolléga hívását, ami 2010. augusztus 23-án 12:34 perckor meg is történt. Röviden tömören közölte, hogy rám ez nem vonatkozik, mivel nem vagyok/voltam devizahiteles. Mire mondtam, hogy tudok a másik a GVH határozatról („a/” pont) , és nem is arra adtam be a visszaigénylésemet, hanem a kezelési költségesre („b/” pont)  és ezt elég világosan a neki írt kérvényben meg is fogalmaztam.
Ekkor tett még egy próbálkozást a lerázásra, és közölte, hogy akkor sem kaphatom vissza a pénzem, mivel „államilag finanszírozott” volt a hitelem. Tudtommal a GVH határozat nem tér ki arra, csak államilag nem finanszírozott hitelek esetében járna vissza a kezelési költség. Zárójelben jegyzem meg, hogy az "államilag finanszírozott" csak a nevében volt az. Ekkor letette a telefont, hogy majd utána néz. 16::55-kor újra hívott, és közölte, azt amit már eddig is tudtam, hogy igenis rám is vonatkozik a visszatérítés, mivel megfelelek a feltételeknek. Kérte, hogy fáradjak be a fiókba, mert ki kell tölteni egy nyomtatványt is a visszatérítés igényéről. Hogy az ügymenet haladjon, másnap délelőtt be is mentem.
 
Szerettem volna megtudni a visszatérítés összegét, de az úr csak egy hasraütészserű összeget tudott mondani („kb. 1700 ft”). Ekkor megkérdeztem, hogy hol tudnék ennek utánanézni, mivel magam is szeretnék utánaszámolni,  erre az volt a válsz: „Sehol”. Ez kicsit érdekes, mert minden banknak van egy üzletszabályzata, vagy határozata, ami alapján ezek a költségek valahogyan mégis kiszámítódnak. Már csak azért is, mert felszámítani, beszedni tőlem csak sikerült valami alapján.
A visszatérítés dátumáról szintén csak ködös választ kaptam: a 180 napos jelentkezési határidő (2010. december 27) végétől számított 30 napon belül.  Ezt finoman szólva is sokallottam, hiszen nem elég, hogy már 2007 óta használják a pénzemet, még majdnem egy fél évet kell várnom arra, hogy hozzájussak.  Érdeklődtem, hogy jár-e kamat erre az időszakra, mert nem szeretnék hitelezni egy banknak, ugyanis a bank sem ingyen hitelezett nekem. A válasz elutasító volt, majd bemondott egy szintén hasraütésszerű összeget „180 Ft-ot” . Mindezt azok után, hogy nem tudta kiszámolni az alapösszeget sem…
Mivel jelenleg nem rendelkezem bankszámlával, ezért pénztári kifizetést kértem. Az ügyintéző úr ezt a lehetőséget is megtagadta, és próbálta rám erőltetni a bankszámlanyitást. Mivel jól megvagyok bankszámla nélkül is, és pláne nem szeretnék havidíjakat fizetni azért, hogy egyszer majd fél év múlva valamikor ez az óriási összeg megérkezzen, ezért írtam egy újabb kérvényt, miszerint engedélyezzék a pénztári kifizetést.
A 2010. augusztus 30-án 15:56-kor felhívott az ügyintéző úr a fiókból, miszerint a fiók vezetője nem engedélyezi a pénztári kifizetést.
A GVH határozata szerint a K & H bank kötelezettséget vállalt arra, hogy az érintett jelenlegi és volt ügyfeleinek visszafizeti a jogtalanul megemelt, és beszedett kezelési költséget. Valamint szó sincs arról, hogy a bank ennek a visszafizetését bármilyen feltételhez kötheti. Így azokat ügyfeleket sem különböztetheti meg hátrányosan akik nem rendelkeznek lakossági folyószámlával, és nem hozhatja olyan helyzetbe sem, hogy azok az a bank javára kénytelenek legyenek lemondani jogos követelésükről, azaz "adományozzanak"...  Lévén, hogy épp gazdasági erőfölénnyel való visszaélés miatt marasztalta el a GVH a bankot…
Az összeg nem nagy, de az elv gyomorforgató. Az ügyfél csak addig ügyfél, amíg fizet. Ha visszakéri azt ami jogosan megilleti, akkor már emberszámba sem veszik.
Ugyan van egy versenyhatósági vizsgálat a GVH-tól melyben a K & H Bank kötelezettséget vállalt az ügyfelek kárpótlásáról, a bank az igényem jogosságát nem is vitatja, de minden lehetőséget megragad, hogy kibújjon a kifizetés alól.
Ha a banknak ez az összeg megér annyit, hogy nyilvánosságot kapjon, akkor nekem is.
 
Esetleg ha jóvá szeretné tenné a bank ezt a nem éppen ügyfélbarát bánásmódot, név és elérhetőség a szerkesztőségben.
 
F. Tímea
 

Az eredeti cikk itt olvasható.

   
Kapcsolódó fogalmak

Kapcsolódó cikkek

Fogalomtár Hiteles lapszemle Hasznos linkek Archív Bejelentkezés
Ha már regisztrált, itt tud bejelentkezni!

Elfelejtettem a jelszavam

Ha még nem regisztrált a bejelentkezéshez itt regisztrálhat!

Regisztráció
Támogatóink
2010 © MMSZ Egyesület - Minden jog fenntartva!      Impresszum     Adatvédelem     Oldaltérkép     Kapcsolat/Elérhetőségek