A Hitel-S Programról

Küldetésünk:

A  HITEL-S program a hitelválság kapcsán megromlott élethelyzetű vagy adósságcsapdába került családok számára országos közvetítő, támogató adósságkezelést nyújt.

Kezdetek:

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat a 2008. októberében kirobbant hitelválság károsultjainak megsegítésére 2009. februárjában indította el a Hitel-S Programot kísérleti jelleggel.

A Program pilot projektje a Takarék Bank és egyes Takarék Pont tag takarékok együttműködésével valósult meg, míg a program másik fele a Szeretetszolgálathoz közvetlenül beérkező esetek kezelésére épült.

Tevékenységünk:

A családok gazdasági egyensúlyának (bevételek - kiadások) megteremtése céljából a bajbajutottakkal együtt keressük a megoldásokat, helyzetfelmérés, adósságkezelés, háztartási mérleg átgondolása által. Közvetítünk a pénzügyi intézetek, a közműszolgáltatók felé. 

Közreműködünk abban, hogy a családok, érintettek eligazodjanak az őket érintő szabályok és információk között és megtalálják azokat a természetes és intézményi támaszokat, amelyek nehéz helyzetükben megoldást jelenthetnek. 

Érintett célcsoport:

A program célcsoportjában tartoznak a hátrányos helyzetű családok, személyek, akiknek a válság hatására romlott meg élethelyzetük, így megélhetésük, lakhatásuk veszélybe került.

A Program segítő-tanácsadó munkájának alapelvei:
  • Önkéntesség - a hitelező és az ügyfél önkéntes hozzájárulásával folyik a segítő munka.
  • Titoktartás - a segítő kizárólag az ügyfél meghatalmazásával oszthat meg adatokat a hitelezővel ill. más segítő szervezettel, minden egyéb tudomására jutott  tényre, adatra és körülményre vonatkozóan titoktartási kötelezettség terheli.
  • Semlegesség, közvetítés - a segítő nem hatóság, nem behajtó szervezet; maga nem ad pénzbeli vagy egyéb közvetlen támogatást. Segítő közbenjárásával támogatja a klienst ügyeinek intézésében; segíti a banki hitelkonstrukció felfüggesztéséhez, átütemezéséhez, a szociális juttatások és szolgáltatások rendszeréhez.
  • Együttműködés – a segítők munkája sikerességének alapja a segítettek együttműködési készsége. A segítők célja az összes szereplő együttműködésének elősegítése az adott család problémáinak megoldásához .
  • Támogató, védőháló - a krízishelyzet orvoslása után alapvető cél az ügyfél szociális támaszainak megerősítése, hosszú távú helyi támogatásának elősegítése.

A Program eddigi tapasztalatai alátámasztották a kezdéskor megfogalmazott feltételezéseket.

  1. Ügylet helyett ügyfél, illetve család legyen a középpontban
  2. A fizetési problémáknak nemcsak anyagi okai vannak
  3. A végrehajtás esélye és megtérülése helyett alapvetően a fizetés rehabilitációja a célravezető
  4. Az asszimmetrikus, erőfölényre épülő kommunikáció helyett párbeszéd szükséges.

Ennek megfelelően folytatjuk munkánkat. Az adósságcsapdába került családoknak nem csupán az eladósódás anyagi-pénzügyi problémáinak rövid távú kezelésében segítünk, hanem hangsúlyos  a család - szociális, mentális, egészségi - élethelyzetét alapul vevő folyamatos kísérése is, a család működőképessége fenntarthatóságának hosszú távú támogatása is.


Fogalomtár Hiteles lapszemle Hasznos linkek Archív Bejelentkezés
Ha már regisztrált, itt tud bejelentkezni!

Elfelejtettem a jelszavam

Ha még nem regisztrált a bejelentkezéshez itt regisztrálhat!

Regisztráció
Támogatóink
2010 © MMSZ Egyesület - Minden jog fenntartva!      Impresszum     Adatvédelem     Oldaltérkép     Kapcsolat/Elérhetőségek